Levande charader

Jag har lite riktlinjer som jag håller mig till i detta internetdejtande;
Om jag inte tycker att någon verkar som något för mig så svarar jag inte på deras mail. Det är ganska otrevligt kan jag hålla med om. Men eftersom man kan få 7 hej och 3 tjena inom en timmas tid om man är online så finner jag det inte värt att svara på, om inte fotot och presentationen avslöjar att det är en person som jag kan tänkas vilja maila med.
Dock kan jag ibland låta bli att svara även om personen ser intressant ut på foto och profil eftersom jag tycker det är så fantasilöst att bara skicka ett hej eller tjena.
Dessutom tycker jag att det är tydligast att inte svara om man är ointresserad. Jag tycker själv bättre om det än att folk är artiga och svarar fast de inte är intresserade. Det må vara ouppfostrat, men det är tydligt i alla fall. (Detta beteende är dock inte acceptabelt i andra avseenden än det första kontakteriet)
Jag ser alltid till att skicka frågor om jag vill ha ett svar på ett mail. Det är det enklaste sättet för mig att smita undan från en konversation, finns där inga frågor så är det lättare att inte svara. Men finns det frågor så hör det väl till hyfs att man svarar?
Detta leder dock till att jag tar det personligt om den jag mailar med inte skriver några frågor. Det kan vara ett långt och trevligt mail, men finns det inga frågor tillbaka så gissar jag att de har samma taktik som mig, de skriver inga frågor för de vill inte ha några svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0