Att skriva rätt

En viktig detalj för mig är att mannen som skriver till mig har ett vårdat språk. Att personen är så pass bevandrad inom svenska språket och gärna engelska, så att han kan leka med språket på ett underhållande sätt.

En gryende kontakt har jag med en man som jag spelar wordfeud med för tillfället. Då får man chansen att i ett typ av forum få veta hur pass väl de kan använda olika bokstäver för att få ihop ord som genererar höga poäng och således språkligt spöar skiten ur mig.

Vi står 1-0 i matcher just nu. Jag segrade i den första drabbningen med 33 poäng. Match två pågår för fullt...

Tydligen i den match som pågår just nu så har han 4 e och 2 a. Jag vet inte om det är ett plus eller minus att han avslöjar vilka bokstäver han har? Men jag gissar att han inte skulle gjort det om det inte var så dåliga bokstäver?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0