Kläd-dilemmat är löst

Två svängar på stan avverkades igår där uppdraget vara att hitta kläder att ha på mig på dejten på torsdag. Det resultarade i att jag idag, onsdag, sitter klädd upp till tänderna i nya kläder. Jag är väldigt nöjd, och hade det varit dejtdag idag hade jag varit väldigt snygg. Nu bjuder jag mina kollegor på det ögongodiset istället. Alla ska få sitt.
Kläderna var mer office-chic än dejt-chic, därav svassar jag runt i all den glans jag har på jobbet istället.

Men lugn bara lugn, dejt-kläderna är också fixade. Men de är mer dejt-anpassade. Det blir ett par röda jeans, en svart skjorta och svarta stövlar. Byxorna är valda av den enkla anledningen att jag får ohyggligt snygga ben i dem. Och tröjan ger ett skönt avslappnat intryck, det är lite casual friday redan på torsdag kväll.
Utöver kläder så behöver det assecoariseras vilket kommer ske med ett halsband, örhängen och kanske byte av skor från stövlar till heels, känslan får bestämma utfallet av skor (om jag väljer att inte fega ut med stövlarna)

Fredagsdejten kommer jag att botanisera i garderoben inför, men eftersom jag inte har samma ingångsvärden för den dejten vad gäller intresse så krävs inte samma förberedelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0