En komplimang

Så, diskuterade möjligheterna att vara tjänstledig med min chef idag, när jag talade om att jag trodde det kunde vara hälsosamt för mig att få ett brejk och göra något annat och att han skulle vara glad att jag är ute i så god tid så svarade han att han tyckte jag skulle göra som vanligt folk och skaffa barn och vara föräldratjänstledig och testa på något annat den vägen.
Dock tillade han att jag skulle vara extremt försiktig i mitt val av partner för att inte blanda ut mina eminenta gener. Det får man väl ändå ta som någon sorts komplimang ändå. 
Jag lugnade honom med att jag har ett aktivt arbete för att söka den rätta genbanken för mig.
Men eftersom jag är av den fulla övertygelsen att man inte ska skaffa barn hur som helst och framförallt inte när man inte har tid eller råd att ta hand om dem (råd finns men tid och vilja saknas för tillfället) så tror jag att jag fortsätter att försöka få bara vanligt tjänstledig och inte föräldratjänstledig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0