En betraktelse

Har på flera profiler läst om män som tröttna på kvinnor som kräver bekräftelse, "borde det inte räcka med att mannen de är tillsammans med uppskattar dem".
Vad är det då som är ett krav på bekräftelse i detta läge? Jag tycker att en kvinna som "kräver" bekräftelse är en som går runt och ber om komplimanger, uppmärksamhet, osv. Jag har dock svårt att se att det är så många kinnor som går runt och kräver sådant.
Jag tycker om att klä mig snyggt när jag ska till jobbet. Och jag tycker om att sminka mig, ibland. Jag kan lika gärna gå till jobbet och se ut som en urvattnad potatis utan ett uns av make-up. Det är ganska beroende på hur jag mår. OM jag känner mig tjock, eländig och inget vidare så kommer jag till stor del mer likna en urvattnad potatis än något piffigt. Om jag däremot känner mig pigg, vältränad och fräsch kommer jag gissningsvis vara betydligt mer piffigt klädd, kanske matchar outfiten med lite assesoarer och några snygga skor till.
Om jag är i en uppskattad relation där jag får komplimanger och uppskattning av den jag har en relation med kommer det att bidra till att jag känner mig snyggare och fräschare. Det i sig bidrar till att jag klär mig snyggt. Det faktum att jag är i en relation och träffar den personen på morgonen innan jobbet och på kvällen efter jobbet gör att jag dessutom vill se snygg ut medan man ses med. Så om jag klär mig snyggt i en sån situation så har det över huvud taget inget att göra med att jag ska träffa människor på jobbet eller på väg till eller från jobbet. Dessutom har det nog ingenting att göra med att jag vill få uppmärksamhet och bekräftelse av andra än min relation.
Det handlar bara om att jag troligtvis mår väldigt bra, känner mig snygg och vill vara snygg inför den jag har en relation med.
Det kan jag tycka är bra?
Men att en man tycker att man inte ska "göra-sig-till" för andra låter lite grann som inom en del andra sammanhang där kvinnor tvingas att dölja sina ansikten och kroppar för att män inte kan hålla ordning på sig eller koncentrera sig bland kvinnor.
På tal om det hörde jag ett otäckt samtal in till radioprogrammet "ring P1". Jag klarade själv inte ens att lyssna klart på det för jag tyckte att programledaren var så otroligt flat när det finns så otroligt mycket att svara. Och ett sånt synsätt borde inte få slinka igenom oemotsagt!
Ring P1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0